Hvem står bag?

Det gør jeg. Anne Echwald Sevel.

Jeg har over 15 års erfaring med jobannoncer, employer branding, rekrutteringskommunikation og ledelse.

Min erfaring

I Jobindex startede jeg for mere end 10 år siden en funktion op, hvor vi kunne skrive jobannoncerne for Jobindex’ kunder. Det tog fart, og jeg har skrevet mere end 1000 jobannoncer for de største danske virksomheder – og de mindste. Jeg har opbygget en hel afdeling – og havde 17 medarbejdere, og min primære opgave de seneste år har været at være leder for nogle dygtige tekstforfattere og projektledere.

Jeg har rådgivet om jobannoncekoncepter, skabt nye koncepter til vores kunder for deres jobannoncer og udarbejdet guidelines og skabeloner til jobannoncer for at skabe rammen om virksomhedens kommunikation med kandidater.

Jeg grundlagde desuden Jobindex’ jobannoncekurser, og jeg har undervist alt fra private virksomheder, til kommuner, regioner og styrelser de seneste 10 år.

Det kan jeg

Jeg ELSKER at undervise, facilitere, rådgive og sparre, og det er det, som er grundlaget for min virksomhed. Jeg vil bruge min faglige viden, ledererfaring og erfaring som underviser. Min ambition er at gøre det nemt og tilgængeligt at kommunikere med kandidater.

Hos mig får I viden og hands-on værktøjer, som I nemt kan bruge. Og målet er ultimativt at sikre, at jobsøgerne får en god oplevelse, når de søger et job hos jer.

Nogle gange strander det i strategier og flotte EVP’er – og måske et ultra-lækkert karriereunivers. Men vi glemmer altså den reach, vi har, hver gang vi poster en jobannonce – tænk på, hvor mange, der klikker på den? Og hvor mange, der kommer gennem jeres ansøgningssystem?

Det er dem, jeg vil hjælpe jer med at kommunikere til.

Hvad er rekrutterings-kommunikation?

Det er alt det, vi kommunikerer til kandidater i en rekrutteringsproces. Fra jobannoncen til afslag og i sidste ende den velkomsthilsen din nyansatte kandidat får, når han eller hun starter. Men de autogenererede e-mails og jobannoncen er kommunikation, der falder mellem to stole, og ofte prioriteres det simpelthen ikke. Tidspressede processer, rekruttering på bagkant. Vi kender det alle sammen. Men vi glemmer den effekt, kommunikationen har på modtageren.

Jobannoncen har kæmpe effekt

En velskrevet jobannonce, der er målrettet og fanger opmærksomheden hos de rigtige kandidater, er ofte afgørende for en succesfuld rekruttering. Alligevel er det ofte venstrehåndsarbejde. Employer branding-effekten er rigtig stor. Tænk på, hvor mange der klikkede på jeres sidste jobannonce? Hvad var deres oplevelse af jer som arbejdsplads?

Det handler om kandidatoplevelsen

Ved du hvilken oplevelse kandidater sidder tilbage med, når de har søgt et job hos jer? Har de fået god og løbende kommunikation? Føler de, at de bliver behandlet godt, nu hvor de har brugt lang tid på at skrive en målrettet ansøgning? Igen: Det er vigtig og billig employer branding at skrive personligt og ordentligt til kandidater. Det handler om, hvordan de ser jeres arbejdsplads, og hvordan de deler den opfattelse med deres netværk.

Hvorfor bruge mere tid på kommunikation med kandidater?

Fordi du skal tænke over, hvad du skriver til dine kandidater. Det er kandidatoplevelsen, der er på spil – og jeg hjælper dig med at tage hånd om den kommunikation, som mange glemmer.

Hvad er rekrutterings-kommunikation?

Det er alt det, vi kommunikerer til kandidater i en rekrutteringsproces. Fra jobannoncen til afslag og i sidste ende den velkomsthilsen din nyansatte kandidat får, når han eller hun starter. Men de autogenererede e-mails og jobannoncen er kommunikation, der falder mellem to stole, og ofte prioriteres det simpelthen ikke. Tidspressede processer, rekruttering på bagkant. Vi kender det alle sammen. Men vi glemmer den effekt, kommunikationen har på modtageren.

Jobannoncen har kæmpe effekt

En velskrevet jobannonce, der er målrettet og fanger opmærksomheden hos de rigtige kandidater, er ofte afgørende for en succesfuld rekruttering. Alligevel er det ofte venstrehåndsarbejde. Employer branding-effekten er rigtig stor. Tænk på, hvor mange der klikkede på jeres sidste jobannonce? Hvad var deres oplevelse af jer som arbejdsplads?

Det handler om kandidatoplevelsen

Ved du hvilken oplevelse kandidater sidder tilbage med, når de har søgt et job hos jer? Har de fået god og løbende kommunikation? Føler de, at de bliver behandlet godt, nu hvor de har brugt lang tid på at skrive en målrettet ansøgning? Igen: Det er vigtig og billig employer branding at skrive personligt og ordentligt til kandidater. Det handler om, hvordan de ser jeres arbejdsplads, og hvordan de deler den opfattelse med deres netværk.

Hvorfor bruge mere tid på kommunikation med kandidater?

Fordi du skal tænke over, hvad du skriver til dine kandidater. Det er kandidatoplevelsen, der er på spil – og jeg hjælper dig med at tage hånd om den kommunikation, som mange glemmer.

Er du på udkig efter relevante ansøgere?

Download min gratis lynguide til en målrettet jobannonce.