Det føles trygt at skrive generisk og upersonligt i et jobopslag – det virker bare ikke særlig godt
Vi ved det godt. Jobannoncer er fyldt med generaliseringer og floskler. Vi ved også godt selv, hvad der gemmer sig bag flosklerne. Men det gør
Om Rekrutteringskommunikation
Vi ved det godt. Jobannoncer er fyldt med generaliseringer og floskler. Vi ved også godt selv, hvad der gemmer sig bag flosklerne. Men det gør
Over den seneste tid har jeg hjulpet virksomheden GladTeknik med at skrive nye tekster til deres jobannoncer. Og jeg har her mødt en vækstvirksomhed, som
Tak for din interesse i stillingen som (indsæt stilling). Vi har desværre valgt at gå videre med andre kandidater. Når du trykker på ”Send”
Jobannoncen er stadig det mest brugte værktøj til at rekruttere nye medarbejdere. Og indholdet har kæmpe betydning for, om vi får motiveret de relevante kandidater
”Kan du ikke lige prøve at komme med et oplæg til jobannoncen? Jeg sender dig en jobbeskrivelse og et tidligere jobopslag.” Mit svar er nej…
Jobannoncer har sit helt egen særegne sprog. Faste vendinger og ord vi uden omsvøb og eftertanke smører ud over vores jobannoncer. Fordi så ligner det